Veckans Fanfictions!

Tjohopp!

Jag har letat upp några fantastiska skribenter och deras fanfictions under några dagar nu!
Och eftersom jag tycker att många fanfictions borde uppmärksammas mer tänker jag lägga upp 2-3 stycken varje vecka :) Alltså kommer inte alla jag letat upp komma med just denna vecka ;)
Denna vecka kommer dessa två flickor uppmärksammas, Expelliarmus och Marremusik! :D

Harry, Severus and the surprise - Expelliarmus

Mina ord: Denna fanfiction är på engelska och är väldigt gripande, hon använder ett intressant sätt att skriva på som får än att vilja läsa mer och historien får än att vilja veta vad som kommer hända.

Beskrivning: Harrys liv är påväg att förändras, än en gång. Severus dyker upp i hans liv med en stor hemlighet. För det första, var inte Severus död? För det andra, hur ska livet fortsätta efter detta avslöjande?

 A dark Secret - Marremusik

Mina ord: Jag har inte läst hela, men håller på att beta mig igenom alla kapitel. Hittills är den spännande och hela tiden vill man ha mer. Det har även kommit en uppföljare vid namn "The Dark Side". Denna fanfiction är på svenska!

Beskrivning: Clarissa går i skola samtidigt som marodörerna, är bästa kompis med Lily Evans, spelar quidditch och får bra betyg. Men något fel, hon döljer något, något som är mycket värre än vad hon vill erkänna...


Hoppas ni får lite hjälp med vad ni ska läsa härnäst! Och om du vill att jag läser din eller någon annans fanfiction och kanske tipsar om den får du kommentera detta inlägg eller mejla Elley på Mugglis.


-E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0